Påsk!

Hej på er alla som hänger här även fast jag är sämst på att uppdatera! Men tänker att jag ska bli lite bättre nu när våren och sommaren kommer och hästarna ska igång. Just nu rider jag både Vo & Kalle. Kalle rids ungefär 3 gånger i veckan och tränas på att gå på transporten någon dag i veckan också! Denna veckan har vi ridit ut två gånger och idag reds han i paddocken första gången sedan han sattes igång. Han var så himla duktig idag, vi trava över bommar och hoppa över en cavaletti i galopp och han bara gjorde det. Han kan va lite skrajsen annars men han tyckte bara det var kul idag!! Så stolt blir man!!
Vo är pigg som bara den och rids på som vanligt förutom tävling då, ska på återbesök den 17 april igen. Idag hoppade vi i paddocken och han var faktiskt förvånansvärt lugn & lydig. Har inte hoppat så mycket då paddocken vart hård men nu är det perfekt, så hoppas vädret håller sig stabilt nu! Idag har det vart strålande sol hela dagen, så jäkla gott är det! 
 
Annars så är det mest uppsats på schemat, vi sitter varje dag och läser artiklar, böcker och skriver. Det går framåt men vissa gånger känns det sååå segt! Teorin ska lämnas in på tisdag så på måndag och tisdag ska vi sitta med det men i helgen tar vi lite ledigt har vi tänkt. Imorgon är det ju påskafton och för min del blir de födelsedagsfest och sen utgång, kommer nog bli riktigt kul. På kvällen kommer Erik hem från Italien också, han har vart på skidsemester med en kompis. Jag ville vart med men eftersom jag inte kan åka skidor kändes de lite dumt att åka med två killar som åkt hela sitt liv, haha! Dom har lovat att lära mig ;) Så det ska bli skönt att han är hemma igen, så det blir en väldigt bra påskafton!! 
 
 
 

Kommentera här: