Nytt jobb, nytt jobb igen och tävling

Hej på er allihopa!
Sommaren 2018 kommer jag minnas länge. Som jag berättat innan så har jag tagit examen, vart på bankett, vart i Palma med tjejerna, haft en riktigt rolig midsommar och dessutom tog sig Sverige till kvartsfinal i VM, helt galet. 
 
Men det är mer som hänt denna sommaren för att den ska bli väl ihågkommen. Jag började ju sommaren med att jobba på kommunen där jag var innan och under jag plugga men nu är jag på Maskingruppen i Falkenberg. Jag är på deras ekonomiavdelning som vikarie under 3 veckor och har nu endast 1,5 vecka kvar. Sen är jag semester eller jag är i alla fall ledig i 1,5 vecka innan jag börjar på mitt nya jobb som jag fått. Det är på ett företag som heter Xelent, det finns lite överallt men jag är anställd i Varberg och ska vara på deras ekonomiavdelning. Nervöst men samtidigt väldigt kul att få arbeta med det jag utbildat mig till, tror det kommer bli väldigt lärorikt. 
 
Under de veckorna jag inte kikat in här har jag hunnit ha examensfest för släkt och vänner! Sen har jag även haft massa mysiga kvällar med vänner där vi suttit på uteserveringar, åkt lite båt och hängt massvis på stranden eftersom vädret har vart helt galet denna sommaren. Vi har vart på Ed Sheeran på Ullevi vilket var riktigt mäktigt. Han är ju så himla bra! Dessutom är det endast han och hans gitarr på scenen så han spelar in sig själv på scen och loopar sen flera olika inspelningar så låtarna låter "som vanligt". Det är musikalitet!! Vi har även betäckt Oxane och på fredag får vi reda på om hon tagit sig, spännande!!
 
Något som har gjort mig extra glad är att Vo äntligen slipper behandling och att vi i helgen som gick gjorde vår första tävling för året och på 7 månader. Vi hoppade lördag och söndag i Göteborg och i lördags hoppa vi en 125 klass där vi rev SISTA hindret. Hade väntat mig att han skulle vara lite spänd och kanske lite mer ringrostig än han var så det kändes verkligen kul. I söndags hoppa vi en 130 klass där vi var felfria och blev 13de placerade av 61 startande. Det är helt sjukt att han går in och gör två så bra rundor när vi inte tävlat på så länge, så glad att jag har Vo. Han är bääääst! Ska försöka få in filmerna men just nu krånglar det lite så ni får vänta lite på dem. 
 
Mysiga kvällar med vänner!
 
Ed Sheeran!
 
Tävlingen i helgen med bästa Vo!

Kommentera här: