VO, MIN VO

Alltså jag är sååå lycklig över att ha möjligheten över att få tävla och äga(mamma&pappa äger han men ändå) Vo, han är så jäkla grym! Vi har nu gjort två av tre klasser i Billdal under SM-tävlingarna där, stora svåra 135 har vi hoppat med galet tufft motstånd.
Igår var det en A:0-A:0 två faser, då hade vi två ner i grunden.. Jag får ta på mig det helt, rev tvåan och sen linje till trean som vi också rev. Jag tog bort galoppen för mycket till tvåan så han tog den med bak, egentligen var han knappt i den och trean var han typ inte heller i. Så inga grova rivningar bara att jag gjorde fel in i linjen och sen blev de fel ett följdfel liksom. Men förövrigt hoppa han helt perfekt!!! Så var nöjd ändå och det var ingen lätt bana heller.
 
Idag var den en bedömning C. Alltså tidshoppning men rivningarna blir 4 sekunders tillägg istället för 4 fel.. Men Vo var sååå fantastisk, vi var felfria och hade ändå en helt okej tid. Ingen tid som var med och slogs om topplaceringar men vi hade bra flyt och det kändes bara så jäkla bra! Vi är ju inte riktigt med och slåss om topplaceringar på en sånhär tävling när det är Sveriges bästa ryttare som man rider mot, men att vi tar oss igenom banorna utan större misstag betyder ändå att vi har där att göra och det är ju en boost till självförtroendet deluxe!!! 
Ingen placering med oss hem idag men SÅ NÖJD ändå, det är inte placeringar som gäller denna helgen för mig utan bara massa + på rutinkontot för oss båda!

Nu står Vo vaderad inför natten och jag ska ha en lugn kväll i soffan och äta god mat med mamsen & papsen. Imorgon startar vi senare på eftermiddagen/kvällen, även då en 135 men en vanlig tidshoppning. Håll tummarna för en bra känsla imorgon också!!
 
SÅ MYCKET KÄRLEK!!!

Kommentera här: