En riktigt bra tävlingshelg

Nu är alla tre klasser hoppade i Billdal och jag är väldigt nöjd över alla tre klasserna och framförallt över Vo. 
Igår fick vi två rivningar, den ena rullade av och andra rivningen så blev det för tajt i en kombinationen så han tog med sig frambomen med frambenen men inte någon grov rivning där heller. Men han kändes väldigt fin, kanske liite trött så han fick ta i lite på oxrarna men han klara ju dom så inga problem egentligen. Vi har aldrig hoppat tre så stora klasser under en helg innan så jag kan inte känna mig annat än nöjd över helgen.

Bästa rundan var nog i lördags då vi var felfria, sen kommer söndagens och sist fredagens. Fredagens är nog mest för min egna skull då det var jag som tabba mig, Vo hoppade egentligen sjukt bra. Men att få vara med i Billdal och tävla mot några av Sveriges bästa ryttare och ändå göra det helt okej känns ju väldigt kul. Det har vart tuffa banor varje dag och man har verkligen fått rida för det, precis som det ska vara! Men är SÅ nöjd, världens bästa Vo!!
 
Fredagens klass. Två rivningar och jag tar på mig dom helt, har dålig galopp in i linjen och det blir fel. Inga grova rivningar men rivningar.. Sen tycker jag han hoppar riktigt bra det sista! 
 
Lördagens klass. Här var vi felfria och jag hade en bra känsla runt hela banan!! 
 
Söndagens klass. Även här två rivningar! Första rivningen tyckte jag inte vi var värda.. Han kommer liite stort och får med sig den med frambenen så den rullar av. Andra blir det för tajt i kombinationen.. Men resten av rundan är han väldigt fin! 
 

Kommentera här: