Tävlingsdag på Åby

Hej!
Idag har jag vart ledig då jag jobbade i helgen, min lediga dag har jag spenderat på tävling med mamma & Vo! Vi var på Åby och hoppa en 130 klass, en A:0 tidshoppning. Vo kändes lite spänd på framhoppningen men hoppade fint ändå! Gjorde mycket tempoväxlingar för att få han att slappna av och han kändes bättre inne på banan! När jag sen börja hoppa på banan var han SÅ JÄKLA FIN.
Jag kunde rida på och han var med mig hela tiden. Tyvärr gjorde jag ett misstag när jag missbedömde en linje, det var fem galoppsprång rätt normalt. Jag kom långt ut på linjen och nådde inte fram på fem trots att jag red på han, så jag skulle suttit tillbaka och ridit på sex. Men det är bra att vara efterklok... Så där nådde han inte över vilket ingen häst hade gjort, det tar jag på mig.
Sen var han super fin resten av banan och jag kunde vända upp till hindrena och han bara flöt med. Vi hade en bra tid så om vi inte hade haft rivningen hade vi hamnat på en 13 plats av 98.. Men är sjukt nöjd över känslan och rundan ändå!! Men klart man grämer sig lite över ett sånt dumt misstag.. 
 
Nästa tävling blir om två helger, om man räknar med den som är nu. Så egentligen en helg imellan, då åker vi på tredagars! Så bara att traggla vidare och hoppas på en lika bra känsla då men att bommarna ligger kvar! 

Kommentera här: