ALLTSÅ VILKEN HÄST JAG HAR!

Alltså min häst, Vo Limit. Jag är helt mållös över våran utomhus säsong och som han (vi!) har presterat. 
 
Hoppade en 140 i lördags i Värnamo. Var en lång bana och man fick rida varenda lite millimeter men vi kämpade så jäkla bra ihop! Men till SISTA hindret rider jag så jäkla dåligt, eller vi kommer helt fel på linjen helt enkelt. Var två hinder som stod vinklade, kom långt in på linjen och ville komma ut så han inte skulle behöva hoppa hindret super snett. Får inte ut han tillräckligt och vi får ett halvt sista galoppsprång vilket inte går i 140.. Vo gör sitt yttersta för att klara den stora oxern men det fanns inte en chans att han skulle nå över. Så blir en rivning på SISTA BOMMEN! Jag tar på mig det helt och jag är ändå så otroligt glad över våra två första 140 där han hoppar fantastiskt och är bara så jävla bra! SÅÅ nära att vara felfria så var besviken på mig själv efteråt men nöjd ändå, haha. 
Är inte många som rider sina två första 140 med endast en rivning, världens bästa Vo!
 
Vo har rivit 2 hinder de senaste två tävlingarna, totalt 5 klasser och 59 hinder. Och då är det inte språng (alltså kombination) utan en kombination räknas som ett hinder! Det är en fantastisk statisik och den ena rivningen är helt mitt fel!!
Jag valde att inte starta på söndagen då Vo har presterat så bra under hela sommaren, han fick gå i hagen och skritta ut en runda under dagen istället. 
Nästa tävling är om 2 veckor, då går jag ner till 130 och hoppar endast den klassen under helgen för att se hur han fungerar inomhus. Han passar bättre utomhus då jag kan uttnytja hans stora galopp men brukar funka helt ok inomhus också! 
 
Här kommer filmerna. 
130 först då, han var lite stark på vissa linjer men hoppa fina språng och följde mig bra i svängar mm! Vi gör det vi ska så är nöjd med rundan. 
 
140 då. Alltså säger bara FANTASTISKA HÄST!!!! 

Kommentera här: