28/8-2014 en av de jobbigaste dagarna i mitt liv

För fyra år sedan (plus några dagar idag) fick jag ta ett av de värsta besluten i mitt liv, att säga hejdå till min bästa vän Tippen. Min ponny som jag hade haft i 6 år blev plötsligt riktigt dålig och det fanns inget val utan att ta bort honom, så egentligen var det ingen beslut utan ett måste. Men glömmer aldrig känslan när jag & mamma säger "ring veterinären NU". Här kan ni läsa det jag skrev samma dag som vi tog bort honom och Här kan ni läsa varför vi tog bort honom! Tårarna rinner varje gång jag läser de texterna och jag vet exakt plats vi stod och var Jennifer stod när vi ringde veterinären. Skräcken som fanns i Tippens ögon under det sista anfallet, det fanns liksom inget vi kunde göra för att hjälpa han där och då. En bit av mitt hjärta kommer alltid vara med den underbara ponnyn!
 
Men en sak jag tänkte på när jag insåg att det var fyra år sedan är att det snart är fyra år sedan vi köpte Vo också, köpte han den 18 September 2014. Det känns inte som det är fyra år sedan jag köpte Vo men det känns som det var väldigt längesen vi tog bort Tippen. Min tanke är att det som är jobbigt skjuter man ifrån sig och vill få det så långt bort som möjligt medan det som gav en lycka håller man sig gärna nära och håller kvar den känslan liksom. Bara en tanke som slog mig när jag tänkte på detta, vad tror ni? 
 
Dagarna mellan vi tog bort Tippen och köpte Vo var riktigt turbulenta för min del för samtidigt som jag hade Tippen, fick ju inte tävla han då jag var för gammal, så hade jag en häst jag red till försäljning. Ett par dagar efter vi tagit bort Tippen åker hon väldigt hastigt ifrån oss också. Fick samtal på kvällen och dagen efter åkte hon. Så jag gick ifrån att ha 2 hästar till inga hästar vilket aldrig hänt förut! Vi hade ju hästar hemma men ingen som var "min". Så Vo var verkligen en nystart för mig och se så bra det blev. Är en fin historia kring mig & Vo faktiskt, hur han blev min. Ska göra ett litet inlägg om det med tänkte jag!
 
Här är vår näst sista start tillsammans. Vi hoppa en LB & en LA på vår sista tävlingsdag och VANN både, vilket avslut vi fick, tyvärr så blev inte LA klassen filmad! 
 
Här är från en MSV B i ljungby där vi blev 5e placerade! Finns massvis med filmer på youtube för den som vill kika på de. Älskade fantastiska Tippen! 
 
På min 20-årsdag fick jag en av de finaste presenterna jag fått. Min kära storasyster hade sparat tagel från Tippens svans och sparat de till att göra ett armband. Blev så glad så jag börja gråta när jag fick de!!
 

 

Kommentera här: