135 debuten: Check

Idag var jag & Vo och tävlade i Åstorp, vi hoppade en 135 klass. Vilket var debut för oss på den höjden, jag var en aning nervös men ändå fokuserad. Vi fick två rivningar totalt, ingen jätte bra känsla dock då de blev lite på och av och han hoppa ifrån mig lite eller vad jag ska säga. Första rivningen kom redan på andra hindret då han inte fick plats på linjen och kom alldeles för nära, jag var lite avvaktande. Sen fick vi en rivning ut ur första kombinationen för jag tyckte han stod emot lite och då kom vi alldeles för nära in och då nådde han inte ut istället, totalt mitt fel båda rivningarna. 
Är inte den bästa rundan vi gjort ihop kan jag inte påstå men han lyssnade ändå mer idag än i Ätrabygden senast ex, så det kändes bra och höjden i sig kändes inte något speciellt utan att vi skulle klara det liksom. Är ett par hinder jag lägger han nära på och han ställer verkligen upp i dom lägena och vill verkligen inte riva, det är det denna sporten handlar om att ha en häst som ställer upp när en klantig ryttare ställer till de, man måste lita på varandra så himla mycket. För 1-2 år sedan hade jag ballat ut bara genom att gå in på denna höjden liksom, så Vo har tagit mig en lång väg och nu kämpar vi ihop varje sekund på banan. VO ÄR BÄST!
 
Nästa helg åker vi och hoppar en 130 klass, för att gå tillbaka till de vanliga och smälta dagens start. Sen är de fler tävlingar planerade, tredagars med 130-130-135! 

Kommentera här: