GHS över för i år!

Hej på er! Länge sen jag kikade in här nu, har haft fullt upp med skola de senaste veckorna. Vi har kommit igång med C-uppsatsen nu lägger mycket fokus där! Dessutom har vi en tenta om två veckor så det gäller att ligga i desas två veckor och de sista månaderna av min studietid. Men det är bara att kämpa!! 
 
Nu i helgen har jag vart på GHS. Var där i torsdags med mamma & min kusin Elin. I söndags var jag där med mamma och Jennifer. Gick såklart en del på mässan, så fick med oss lite smått och gott hem. Bla lite utetäcken till hästarna, handskar (då jag lyckas slita sönder ett par varje år, haha), ett nytt bett till Kalle. Sen köpte jag även en ny hjälm, har haft siktet inställt ett tag på den så nu slog jag till. Det blev en Samshield shaddowmat med Alcantra top, alltså med sammets topp. SÅ NÖJD!! Kikade även på en ny kavaj men kände att de pengarna inte fanns just nu, tyvärr.. 
Under söndagen var de tre hoppklasser och i varje klass var svenska flaggan högst upp, hur coolt? Henke vann världscupsomgången som säkert de flesta läst om. Var så galet nervös!!! Men vilken förebild va? Alltid ödmjuk mot sina hästar och rider galet bra. Sen gör ju alla unga tjejer & killar riktigt bra ifrån sig i internationellt motstånd, så fräckt!! 
 
Om en vecka är det dags för Vos återbesök på Slöinge för att kolla ögat. Vi tycker det ser väldigt fint ut så hoppas veterinären tycker det också, men förväntar mig ändå två veckor till av behandling. Hoppas på att kunna tävla först vid påsk, så håll tummarna för det!
 
Nya hjälmen!! Är ju rätt lik min gamla men gillar de stilrena och händer ändå lite med sammetstoppen. MATERIELL LYCKA!!!
 
Jag och Vo gör mycket galopparbete på snötäckta åkrar just nu, försöker komma till ridhus minst en gång i veckan för lite hårdare arbete med bommar och hinder. 
 

Kommentera här: