30/4-2018

Hej på er allihopa!! 
Jag är verkligen sämst på att kika in här men skolan tar galet mycket tid nu när vi skriver uppsats så hinner inte tänka på så mycket annat.. Men idag har vi faktiskt tagit lite ledigt från skrivandet för vi har seminarium på torsdag så vi vill ha opponering innan vi fortsätter! 

Annars så rullar livet på! Vos öga har tyvärr inte blivit helt bra än, för 1,5 vecka sen så var vi nere och då hade han fått hål på hornhinnan så det håller vi på att behandla just nu. Ska ner på onsdag idag och kolla det, men det ser bättre ut. Sen kommer han troligen få gå tillbaka på den "vanliga" medicinen ett tag till tror jag.. så himla trist!!! Men vi rider på och han är väldigt fräsch, har inte kunnat hoppa däremot för han har gått på smärtstillande i ca 3 veckor! Men de avslutades förra veckan så i lördags red vi äntligen över lite små hinder. Så vi kämpar på fast vi inte får tävla!
Kalle sköter sig bättre och bättre tycker jag. Försöker rida han 3 dagar i veckan, varierar mellan uteritter och i paddocken. Vi har börjat hoppa små banor där jag får ta trav imellan för  han blir lite pigg till hindrena så han hinner inte med i huvudet när vi kommer i galopp. Inte lätt att vara liten, haha! Men jag känner framsteg både på uteritter & i paddocken så de är kul! 

Idag är det ju Valborg så ikväll blir de fest med lite vänner och sen troligen utgång! Så de ska bli kul!! Ska försöka kika in snart igen med lite uppdatering, kram på er!! 

Fina Kalle!! 
(null)


Kommentera här: