Hästig helg på ingång

Heej! Min semester vecka lider mot sitt slut, bara helgen kvar nu som ska tillbringas endast med hästar typ. Idag på förmiddagen red jag Zipp i paddocken inför tävlingen och han kändes fräsch, hoppar 1m i kungsbacka imon. Hoppas han känns fin och så nu efter han lilla bristning! Sen red jag Vo trädövningar som egentligen är en rehab övning men som är såå bra för att stärka dom och med lydnad, så ska lägga in det en gång i veckan nu ungefär. Det enda man behöver ha är en kulle som går lite upp och nedför och lite träd i backarna så rider man runt dem endast med hjälp av sits och skänklar. I början kan man behöva ha lite kortare tyglar för att hjälpa till lite men sen ska de inte behövas. I eftermiddag ska jag umgås med Erik sen ikväll ska vi nog äta hos mormor & morfar med släkten.
Imorgon blir de en tidig tävling sen ska jag och mamma till Varberg summer horse show och kolla klasserna där. Även på söndagen ska jag, Erik, Jennifer, Anton, mamma & pappa till horse showen så blir en hästig helg så att säga. HÄRLIGT!
 
Sen är min semester slut men har då endast 8 jobb dagar kvar innan jag går på ledigt inför tenta & skola. Så känns inte såå hemskt att börja jobba igen då de tar slut lika snabbt igen, trist bara att behöva plugga till en tenta direkt... Men så är livet!
 
Två bilder sen tävlingar för ca 2 år sen på zipp när Jennifer var skadad!
 
 
 
 

Kommentera här: