Hästigdag

Har haft en härlig dag med hästarna i fokus, resten av veckan kommer se likadan ut. Jennifer har dubbla jobb tisdag-fredag vilket gör att hon inte kommer hinna rida i stort sett något i veckan = jag har fått 5 extra hästar under veckan! Tack för den sörran ;) så dagarna kommer se ut såhär ungefär, vakna-jobba-rida-sova! Haha tur att det är betald ridning mestadels i varje fall, så 7 hästar har jag under veckan. 

Men idag har jag bara ridit två hästar. Först red jag ut en lugn runda på Ella när Elin red på Babsan & Erik gick bredvid. Mest skritt men fick Elin till att trava lite också, självklart när Erik höll i men det gick så bra så! Sen red jag ut Banner och han fick klättra med mamma som red Tippen och Jennifer red med på Moonie, de alla skötte sig kalas bra! Duktiga hästar. 
Ikväll tror jag de blir en lugn kväll, jobb imon så ladda batterierna för att ta tag i jobbet igen! :) 



Kommentera här: