Tävlingshelg i Lilla Edet!!

VILKEN HELG JAG OCH VO HAR HAFT!!! 
Jag är helt i extas efter helgens resultat. Ska gå igenom de dag för dag och filmerna kommer längst ner i inlägget.
 
Fredag: Var så SJUKT DÅLIGT VÄDER, regnet vräkte ner från morgon till kväll. Kom till Lilla Edet och banan stod under vatten, alltså det var mer vatten än grus i... Det var galet! Vi var få som valde att starta 130 klassen som jag hoppa men banan var ändå ok det sög kanske lite men inte alls så man sjönk igenom. Dock regna det ju samtidigt och Vo är ju inget stort fan av att ridas i regn så jag tänkte mest att jag får ta det för vad det är. 
Han stod emot lite på banan men lyssna ändå bra på mig och han släppte det mer och mer ju längre in i banan vi kom, vi var felfria och hade snabbast tid och därmed VINST. Jag hade noll förväntningar pga vädret så det var en väldigt trevlig överaskning, bästa Vo!!! Och på filmen så ser man att han hoppar väldigt bra trots det tråkiga vädret, så var super nöjd med han!

Lördag: Hoppa även denna dagen en 130, var en A-A:0 med totalfel. Alltså alla hoppar både grund och omhoppning oavsett fel i grunden. Så är det totala felen över båda faser och tiden i andra fasen som räknas. Vo var väldigt fin även här, kanske liiite dragig och springig i grunden men överlag väldigt bra. Rev ett i grunden, vet egentligen inte riktigt varför för vi kommer rätt bra på hindret men frambommen faller ändå. Men fick till en bra omhoppning och hade tredje bästa tiden så det var synd med den rivningen! Väldigt nöjd över han ändå, en rivning händer ju så lätt! 
 
Söndag: Skulle hoppat 130 denna dagen med men valde att byta till 140 eftersom han var så fin dagarna innan. Alltså blev det vår debut på den höjden! Hade noll förväntningar och tänkte att om jag har 12 fel eller mindre är jag nöjd. Hade typ vart nöjd över att bara komma runt banan, haha! 
Men vi går in och jag har en bra känsla från första hindret. OCH VI ÄR FELFRIA I MÅL!!! Jag trodde knappt det själv när jag gick i mål, det var nästan så glädjetårar kom. SÅ JÄVLA STOLT! Dock fick vi ett tidsfel men det bryr jag mig inte det minsta om och jag var inte ensam om att ha tidsfel heller. Det är nog en av de bästa rundorna vi gjort också, allt stämde och vi kämpade ihop och han hoppa fantastiskt!
Vi fick med oss en 6:e plats som pricken över i:et i vår FÖRSTA 140! 
 
Dessutom vann vi även 130 cup, alltså bästa resultat över de som var med i cupen över 130 klasser. 
VILKEN HÄST JAG HAR!!! Världens bästa Vo!
Alltså att gå felfritt vår första 140 har jag inte vågat drömma om, det är så jäkla sjukt. Mitt mål för 2017 var ju att starta 140, skit samma vilket resultat. Men detta var över alla förväntningar, var helt skakig och överväldigad hela kvällen igår och är det nog fortfarande! Så otroligt stolt över både mig själv & framförallt Vo!!!
 
 Fredagens klass: Ja ni ser ju själva på banan hur blött det var, haha! 
 
Lördagens klass: 
 
Söndagens 140 klass: Kan nog kolla på denna rundan 1000 gånger, kommer ändå inte tröttna <3
 
Han har vart så galet fin hela helgen, sååå himla nöjd med han!!!

Kommentera här: