Tentavecka

Japp förhoppningsvis sista tentaveckan som jag håller på med nu. Det är sista om jag inte får omtenta vilket jag verkligen inte hoppas på!! Som vanligt stressande och helgen går åt till plugg då tentan är på måndag. 
 
Vi var på återbesök med Vo i måndags. Veterinären var nöjd med resultatet men vi ska behandla ytterliggare SEX veckor sen lite till efter det troligen, så var besviken när vi åkte därifrån då hela början av säsongen är borta och om jag har tur tävlar vi första tävlingen i maj kanske. Känns jäkligt tråkigt men det viktigaste är att Vos öga blir bra så vi inte får ett bakslag på behandlingen. Behandlingen är i alla fall minskad till en gång per dag och sen ska den troligen ner till varannan. Så just nu pågår tävlingar i Kungsbacka som jag var anmäld till i början av året så jag får en lagom abstinens till tävling när jag kollar resultatlistor i klasserna.. Tur är att jag får rida han som vanligt och att han inte bara behöver stå! Men han vilar lite mer nu än om jag skulle tävlat men det är främst pga vädret då det är snöigt och svin kallt imellanåt. Idag ska vi rida på grusvägar och trava & galoppera lite, då gäller det att hålla i sig för han är jäkligt pigg. Har inte kunnat åka till ridhus pga snön så det har mest blivit lite lugnare uteritter och då samlas energin märker jag.
 
Nu ska jag ta tag i det sista plugget för idag, sen blir det ridning och ikväll blir det mellomys med några vänner! Jag har inte följt melodifestivalen så jag vet inte vem som är bäst i år.. Någon som jag ska kika extra på som ni hejar på?
 
 Här kommer en TB till förra året när vi debutera 140 och blev 6a, sån lycka när jag ser denna rundan!!

Kommentera här: