27/1

Hej på er! Äntligen lite bättre väder och solen har till och med kikat fram ett par gånger i veckan, så himla härligt!! Vo är igångsatt efter att fått väldigt mycket beröm för kroppen av vår kiropraktor. Hon tyckte att han blivit väldigt mycket finare över rygg/rumpa så det var väldigt kul att höra, bara fortsätta som jag gjort innan så han håller sig fräsch. Massage & stretcha minst en gång i veckan verkar funka bra för Vo. Sen mycket uteritter på olika underlag tror jag är bra också! Vo har iaf gått fint när han nu äntligen kommit igång riktigt, har hoppat lite småhinder i paddocken också. Han känns fräsch och lydig även fast det är mycket energi i kroppen! 
Idag har jag även ridit Kalle, han är ju fyra i år så nu ska jag försöka sätta igång han riktigt med. Ska försöka rida han ca 3-4 gånger i veckan så han kommer igång riktigt och få han att bli mer säker över bommar och små hinder. Men viktigast att rida ut mycket för att få framåtbjudningen. Ska bli kul att se hur han & Ludde utvecklas under detta året! 

Annars då, skolan har dragit igång rejält. Fullt upp nästan varje dag, men är så jäkla skoltrött nu! Tror det är för jag vet att det snart är klart, men går med ständig ångest över vad som händer efter examen... det löser sig nog! 

Ikväll blir de lite klassfest, kul att komma ihop även utanför skolan. Så hoppas på en rolig kväll! 

(null)

Kommentera här: