Zipp är såld...

Sådär då var första tentaveckan på årskurs två avklarad, känns ändå helt okej men man vågar aldrig ta ut något i förskott. Så i torsdags efter tentorna blev de häng med klassen på lite olika resturanger i stan! I fredags var jag hos frisören och klippte mig och sen lunchade jag med Johanna & Linnea. Red och va med Erik, Jonte, Benne, Elin och spelade monopol! Så idag har mest vart lugnt, tog sovmorgon och sen åkte jag hem och red ut en runda på Vo med lite trav och galopp på grusvägar, han skötte sin fint. Ikväll ska mamma & pappa till Eriks föräldrar så vi ska väl äta med dom och sen bara ta de lugnt tror jag!
Skulle egentligen vart och tävlat idag men tävlingen började tydligen 14:00 vilket betyder att jag skulle startat vid 7-8 ikväll och då vart hemma vid halv 11. Så mamma kunde inte följa med och Jennifer jobbar och vill inte åka själv så fick helt enkelt avanmäla, trist men så är de ibland. Var "bara" en regional 130 så ingen måste tävling då hade man ju åkt ändå liksom.. Så nästa tävling blir istället på min födelsedag 13 november i Båstad!!

Och en liten tråkig grej med som jag inte valt att dela med er innan, Zipp har legat ute till försäljning och har nu blivit såld och har åkt till sin nya ägare i Stenugnsund igår. Väldigt tråkigt såklart men han är värd att få den uppmärksamheten han behöver och eftersom han inte längre vill tävla de klasser vi vill så var detta bästa utvägen, fastän att de svider bra i hjärtat. Men tror han kommer få de super bra som förtidspensionär, rida i skogen och mestadels dressyr med träningar och så.
Kommer bli tomt utan våran Zippis <3
 
 
 
 

Kommentera här: