Fullt ös i helgen!

Hejsan på er! helgen har gått i ett men har vart en riktigt bra helg, Vo har känts fräsch ända sedan jag satte igång han, har mest ridit ut kortare rundor men ändå börjat trava igång han lite försiktigt. SKÖNT att han känns som vanligt igen!
I fredags var de ju en riktigt OS eftermiddag, två silver till Sverige blev de då. Det man är mest stolt över är ju SÅKLART Peder & Allan, sååå grymma. Gåshud!!! 
På lördagen red jag Vosse en runda, kollade fotboll, tyvärr förlora Tvååker efter en riktigt kass match. Sen släktkalas med de på Eriks pappas sida, så de va trevligt. 
På söndagen sen åkte vi ett gäng till liseberg, var riktigt kul och trevligt. Åkte FAKTISKT Mechanica vilket jag sa att jag aldrig skulle göra, men de va total skräckblandad förtjusning. HELT skakig efter, haha. Åker allt utom atmosfear nu, den åker jag ALDRIG! Dock va Helix stängd vilket sög riktigt mycket men ska nog dit en gång till i år så får hoppas den är öppen då, den är ju såå härlig!!
 
Idag har jag hängt en stund med Linnea och sen matat kalven, vi har en kalv som förlorat sin mamma så vi måste mata han med mjölk med några timmars mellanrum. Men han är ju såå gullig så de gör jag så gärna! 
Nu är både jag & Erik lediga i lite mer än en vecka innan skolan börjar så ska bli såå gott att bara vara, ska vara med lite saknade vänner, shoppa i GBG osv. Blir nog en bra ledig vecka!!
Kalvisen precis när han kom in när vi fått ta bort hans mamma... Nu är boxen full med massa spån och halm som han kan gosa i och snart ska hans kompisar in från betet då kan de gå ihop!
 

Kommentera här: