FÖLIS

I torsdags kom det efterlängtade fölet, Oxane är lika bra mamma som vanligt och allt har gått enligt skolboken. Skönt när allt är som det ska direkt, är ju alltid en lättnad. Blev iaf en stor kaxig kille, med sjumils långa ben ;) Färgen är väldigt ljusbrun med vita strån i så vi funderar om han kanske blir brunskimmel, det får tiden visa helt enkelt! Pappa (corporal VDL) är ju vit så finns ju helt klart en chans! Så stammen är ju inget man klagar på Corporal VDL - Bolero de brecey. Oxane har ju fransk stam och har inte så stor koll på de franska hingstarna men tydligen ska den vara riktigt riktigt bra! Så nu håller vi tummarna att både Ludde och detta busfrö blir bra hopphästar & även kommande fölisar såklart..
JUST DE! NAMN NÅGON?? Vi har inte kommit på något riktigt bra än, vi vill helst att de ska börja på C eller Co efter pappan men de är ju SÅ SVÅRT. Vi hade bara tjejnamn innan, hehe!
 
För övrigt har jag mest pluggat om dagarna och idag har jag vart med Erik, hoppat ett pass på Vo i paddocken som var HELT FANTASTISK! Han var lugn från första början och hoppade väldigt mjuka fina språng så avsluta med några språng på 135-140 och han bara flög över, UNDERBARA HÄST. Finns film på min instagram (emeliiiejoohansson). Alltså den känslan man får på Vo är helt oslagbar, dessa lite högre hindrena kan jag verkligen rida han till och inte bara hålla hela tiden för han sticker som typ i 120. Så jag är riktigt nöjd med dagens pass! 
Sen var jag & Erik iväg en sväng med Jonte & Felicia och åt glass. Sen har vi vart ute med fölis & Oxane och släppt dom i hage första gången och de gick också väldigt bra. 
Nu väntar en lugn kväll i soffan med lite tacosmys med mamsen & papsen. Imorgon ska Jennifer & mamma iväg och provrida hästar så jag ska va fölvakt, mysigt!!!
 
Alltså, söthetsdöden!!!!
 
Vo flyger över 140!! Denna hästen är så fantastiskt underbar och ger mig sånt sjukt självförtroende.
THE SKY IS THE LIMIT!
 

Kommentera här: