Dagens röda rosor...

Hejsan. Nu var denna korta jobbveckan över, två dagar.. Men lika trött är jag ändå! så kvällen spenderas i soffan med Erik framför idol, mysigt!!! 

Efter jobbet idag hände dock något hemskt, som slutade bra som tur var. Jag stod och fixa höpåsar till middagen till hästarna då det plötsligt kommer in en främmande kvinna i stallet och säger att det ligger en häst på rygg ute i hagen! Ja ni kan ju förstå min panik redan där.. Kommer ut och ser att det är Vo som ligger ner så springer till han och han kommer inte upp. För han går i en hage med en backe och han har rullat sig och hamnat så han inte kommer upp, för ryggen ligger liksom neråt så att säga. I vilket fall som så kommer han inte upp och jag får lite panik, men det stannar ett par bilar och som tur var så var det hästkunniga människor så vi puttar han så han får benen mer under sig och kommer upp.. Och Vo kommer och lägger mulen mot min axel som för att säga "tack" världens snällaste häst! 
Usch det såg riktigt hemskt ut verkligen, men tusen röda rosor till de människor med civilkuraget att stanna och säga till mig och även dom som stanna sen och fråga om vi behövde hjälp! Tusen miljarders tack & rosor är ni värda för själv hade Jag knappast fått runt och upp han.. Känns skönt att det faktiskt finns sånna människor även 2014 och som inte bara åker förbi! Och ibland är det bra att man bor utmed en stor väg så folk kan hjälpa till om det skulle behövas! Hade aldrig förlåtit mig själv om det hade hänt Vo något, min ögonsten!! 

Men nu mår han som vanligt och jag var ute och red han efter och han var lika duktig & fin som vanligt!! 

Kommentera här: