BLÖT tävlingsdag

Gud vilket väder vi haft på tävlingen idag... Ösregna från att vi kom dit fram till jag tog ut Ella till 110 klassen, vi var helt pisseblöta innan dess! Vi började dagen med en 1m klass, fick ett stopp på första hindret pga att det var lite undertempo. Alltså lite bådas fel + att det ösregna under rundan och Ella älskar inte regn och drar gärna upp huvudet och står emot lite. Men resten av rundan var helt okej, så vi sluta på 4fel. Till 110 klassen sen avtog regnet vilket var skönt, blev däremot väldigt varmt och kvavt istället.. Men bättre det än regn! Inne på banan var Ella suuuuper fin och det resultera i en felfri runda och en tredje plats. En tredje plats i vår andra 110 runda är inte fy skam och kul när Michaela (Ellas ägare) var där och kolla också. Berömde oss massor, såå kul!
Dock kände jag att jag kunde gjort en bättre runda, tog i henne lite mycket och då blev linjerna fel men Ella löste de ändå. DUKTIG! Så till nästa 110 ska jag inte störa henne så mycket utan lita på henne istället. Men jag är super nöjd med dagen! Ella får stor guldstjärna 🌟

Ikväll blir det en lugn kväll med Erik! Hemmagjord pizza och mys i soffan, ett bra avslut på denna veckan! 




Kommentera här: